Trafik güvenliğini artırmak ve ikinci el araç alım-satım süreçlerinde şeffaflığı sağlamak amacıyla Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK) tarafından araç hasar kriterlerine yönelik yeni bir düzenleme yayımlandı. Yapılan açıklamaya göre, artık onarılması mümkün olmayan ve hasar tutarı piyasa değerini aşan araçlar “tam hasarlı” sayılacak.
Yönetmelikte yapılan değişiklikle birlikte, aracın rayiç bedelinin yüzde 60’ını aşan hasar durumları veya hayati öneme sahip parçalarında ciddi zarar tespit edilen araçlar ise “ağır hasar” kategorisinde değerlendirilecek. Bu tespitlerin yalnızca Sigortacılık Kanunu kapsamında yetkilendirilmiş ruhsatlı sigorta eksperleri tarafından yapılabileceği vurgulandı. Bu sayede, hasar süreci daha güvenilir ve denetlenebilir hale gelecek.
Yeni düzenleme, hurda tescil belgesi ya da trafikten çekilme belgesi olmadan gerçekleştirilen araç satışlarını da önlemeyi amaçlıyor. Bu kapsamda, sigorta şirketleri ve eksperler tarafından yapılan işlemler, Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM) aracılığıyla takip edilecek. Söz konusu adımlar, ikinci el araç piyasasında vatandaşların mağduriyetlerinin önlenmesi ve şeffaf bir denetim mekanizması oluşturulması bakımından büyük önem taşıyor.




