- 25 Eyl 2021 - 14:16 G: 27 Eyl 2021 - 09:19

Parkinson hastası eşi için tasarladı, ikinci baharını yaşadı

Kocaeli’de yaşayan Şinasi Uzun, Parkinson hastalığı sebebiyle dışarı çıkamayan eşiyle ikinci baharlarını yaşamak ve onu tekrardan hayata tutundurmak için güneş enerjisiyle çalışan karavan yaptı.

Ayşe Uğuz
Ayşe Uğuz Tüm Haberleri
mask

Kocaeli’nin Derince ilçesinde yaşayan 58 yaşındaki Şinasi Uzun, 12 yıldır Parkinson hastalığıyla mücadele eden eşi için güneş enerjisiyle çalışan karavan tasarladı. Asıl mesleği Kimya Teknikerliği olan Şinasi Uzun, yaptığı karavan ve akülü motosikletin tüm elektrik ihtiyacını güneş enerjisinden karşılayarak, eşi Esin Uzun ile birlikte uzun yollar kat edebiliyor. Tasarladığı karavanı akülü bisikletin arkasına bağlayarak her akşam sahile inen çift, karavanları sayesinde sahilde saatlerce zaman geçirebiliyor. Aynı zamanda yağlı boya resim yapmaya merakı olan Uzun sahilde zaman geçirdikleri saatlerde resim çiziyor, balık tutuyor, sahilde insanların toplamadan gittikleri çöpleri topluyor. Karavanın her şeyini kendi el emeğiyle yaptığını söyleyen Uzun,’’ Benim tek niyetim eşimi, hayat arkadaşımı rahat ettirmek. Biz şu an bu karavan sayesinde ikinci baharımızı yaşıyoruz. Ben bu gördüğünüz her şeyi kendim yaptım çok küçük noktalarda yardım aldım.’’ Dedi

‘BİZİM HEP DIŞARI ÇIKMA PROBLEMİMİZ VARDI’

Çok uzun yıllardan bu yana dışarı çıkamadıklarını söyleyen Şinasi Uzun, ‘’Benim eşim 12 yıldır Parkinson hastası. Bu nedenden dolayı biz çok uzun yıllardır dışarı çıkamıyoruz. İnsanlar pandemide dışarı çıkamadı bir süre işte biz hep öyleyiz. Ben yıllardır eşimi nasıl dışarı çıkarabilirim diye düşünüyordum en son üç tekerlekli elektrikli bir bisiklet yaptım fakat o yeterli olmadı çünkü bir zaman sonra bacakları ağrımaya ve uyuşmaya başlıyordu. Bende düşündüm taşındım ufak bir karavan tasarlamaya karar verdim. Elektrikle uğraşmak istemediğim için de güneş enerjisiyle çalışan bir şey yapmak istedim. Bu gördüğünüz hem elektrikli bisikletin, hem de karavanın enerjisini güneş panellerinden sağlıyorum. İlmek ilmek işledim diyebilirim. Ama her şey güzel eşim için.’’ dedi

‘İKİNCİ BAHARIMIZI YAŞIYORUZ’

Güneş enerjisiyle çalışan karavan hayatlarına girdiğinden beri ikinci baharlarını yaşadıklarını söyleyen 2 çocuk babası Şinasi Uzun, ’’karavan henüz daha tam anlamıyla bitmedi. Eksiklikleri var fakat bu şekilde bile bize ikinci baharı yaşatıyor. Artık eşimle doya doya dışarı çıkabiliyoruz. Bir sürü yeni insanla tanıştık, bu sahilden her geçen bize selam verir çayımızı içer öyle devam eder yoluna. Hatta özellikle bizim yanımıza gelmek için bile sahile inenler var. Akşama doğru hemen çantalarımızı, yemeklerimizi,sularımızı hazırlıyoruz hanım örgüsünü alıyor ben boyalarımı, oltamı alıyorum geliyoruz sahile burada çayımızı içiyoruz zaman zaman yemeğimizi yiyoruz. Çok güzel zamanla geçiyoruz. Herkesin böyle güzel zaman geçirmesini ve hayatı sevmesini isterim.’’

‘SAHİL SAHİL GEZMEK İSTİYORUZ’

Bir zaman sonra karavanı büyütme hayali olan ve eşiyle Türkiye’nin kıyılarını gezmek isteyen Şinasi Uzun,’’ Ben bu karavanı yaparken aşağı yukarı 30 bin TL para harcadım. Zamanla birikip yapacağız ve büyük bir karavan alacağız işte o zaman eşimle Türkiye’deki tüm kıyıları gezeceğiz. Böyle bir hayalimiz var, çok uzak değil. Bunun için gün sayıyoruz, hayaller kuruyoruz. Bu ufak karavan bizim için ilk oldu, eksikliklerimizi gördük yapabileceklerimizi gördük. Biz başardık artık daha büyük başarılara doğru ilerlemek istiyoruz. İlk başta eşimi çok zor ikna etmiştim çekiniyordu, korkuyordu. Ama artık cesareti var akşam olmaya başlayınca hemen hazırlıyor yemekleri hadi çıkalım demeye başlıyor. Bana bundan daha büyük bir mutluluk yok. Herkesin bu mutluluğa sahip olmasını isterim’’ dedi

25 Eyl 2021 - 14:16 - Yaşam

Muhabir Ayşe Uğuz

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgün Kocaeli Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgün Kocaeli hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgün Kocaeli editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgün Kocaeli değil haberi geçen ajanstır.

Kocaeli Markaları

Özgün Kocaeli, Kocaeli ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.