Uzaydan Gelen Esrarengiz Sinyal...

NASA gök bilimcileri, Fermi Gama-Işını Uzay Teleskobu verilerinde galaksimizin dışından gelen ve açıklanamayan bir sinyal keşfettiler.

NASA gök bilimcileri galaksimizin dışından gelen ve açıklayamadıkları beklenmedik bir sinyal keşfettiler.

Bilim insanları, gizemli sinyali fark ettiklerinde Fermi Gama-Işını Uzay Teleskobu'ndan gelen 13 yıllık verileri analiz ediyorlardı. NASA'nın Goddard Uzay Uçuş Merkezi'nden Francis Reddy, bunun galaksimizin dışında beklenmedik ve henüz açıklanamayan bir durum olduğunu yazdı.

Güçlü teleskop, gözümüzün görebildiğinden yüz milyarlarca kat daha büyük enerjik ışık patlamaları olan gama ışınlarını tespit edebilir. Bunlar, genellikle yıldızlar patladığında veya nükleer bir patlama meydana geldiğinde oluşurlar. Bilim insanlar, tamamen başka bir şey ararken farklı bir sinyale rastladılar.

Maryland Üniversitesi ve NASA'nın Goddard Uzay Uçuş Merkezi'nden kozmolog Alexander Kashlinsky, bulgularını Amerikan Astronomi Topluluğu'na sunarken "Bu tamamen tesadüfi bir keşif. Gökyüzünde çok daha güçlü bir sinyal bulduk" dedi.

Araştırmacılar, şimdiye kadar tespit ettikleri en enerjik kozmik parçacıklardan bazılarını içeren, açıklanamayan bir sinyal tespit ettiler.

Goddard'dan astrofizikçi Chris Shrader, "Bir gama ışını dipolü bulduk, ancak zirvesi güney gökyüzünde, CMB'den uzakta bulunuyor ve büyüklüğü, beklediğimizden 10 kat daha büyük" dedi.

Keşfin, 2017 yılında Arjantin'deki Pierre Auger Gözlemevi tarafından gözlemlenen kozmik bir gama ışını özelliğiyle bağlantılı olabileceği düşünülüyor.

15 Oca 2024 - 13:34 - Dünya

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgün Kocaeli Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgün Kocaeli hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgün Kocaeli editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgün Kocaeli değil haberi geçen ajanstır.

Kocaeli haber