‘Ne diyecektim? Unuttum’ demeye başladıysanız bunları yapın

Gün içinde söylemek istediklerimizi ya da yapacağımız işlerimizi aklımıza getiremediğimiz ve ‘’Ben ne diyecektim şimdi?’’, ‘’Ne yapacaktım?’’, ‘’Bir şey söyleyecektim ama unuttum’’ cümlelerini sık sık kullandığımız oluyor. Peki bunun önüne geçmek için ne yapmak gerekir?

Yoğun iş temposu, şehir hayatı, yaş ilerlemesi, dikkat dağınıklığı gibi birçok konudan kaynaklı zaman zaman hepimizde unutkanlık halleri baş gösteriyor. Sık sık beyin egzersizleri yapmanın yanı sıra tükettiğimiz besinler de oldukça önemli. Uzmanlara göre unutkanlığın en temel sebebi stres. Unutkanlığı en aza indirmek için ne yapılır? Uzmanlar konuyla ilgili neler söylüyor? Güçlü bir hafıza için dikkat edilmesi gerekenler neler? Hangi besinleri sıklıkla tüketmeliyiz?

Güçlü bir hafıza için; sebze, meyve, zeytinyağı ve ceviz, badem ile fındık gibi yağlı tohumlar, yumurta, yağlı balıklar, kuru baklagiller tüketmemiz gereken en önemli besin kaynaklarından Somon, hamsi, sardalya ve deniz levreği gibi yağlı balıklar, sağlıklı doymamış yağ olan omega 3 kaynaklarından oldukça zenginler. Yapılan çalışmalarda; Alzheimer hastalarında beyin kümelerine hasar veren beta-amyloid adlı protein, omega 3 ile beslenen kişilerin kan düzeylerinde düşük olarak saptanmış. Omega 3 içeriği yüksek olan balık, aynı zamanda beynin gri bölgesinde bulunan ve beyin hücre zarları için hayati önem taşıyan DHA kaynağı yağlı balıkları haftada en az iki kere tüketmeliyiz.

Kuruyemişler iyi bir protein ve sağlıklı yağ kaynakları arasında yer alıyor. Bunların arasında,cevizin hafızayı güçlendirmede çok etkili olduğu belirtiliyor. E vitamini düşük olan kişilerde düşük bir hafıza performansı tespit edilmiş. Dolayısıyla günde 3 tam ceviz tüketmeliyiz

Ispanak, lahana, roka ve maydanoz gibi yeşil sebzeler beyin sağlığına iyi gelen K vitamini, beta karoten, lutein ve folat içeriyorlar. Araştırmalara göre; bu besinler zihinsel gerilemeyi yüzde 40 oranında yavaşlatıyorlar.

Antioksidan özellik taşıyan E vitamini yaşlanmayla gelişen; bellekte gerileme, dikkatte azalma, sorun çözme ve karar verme yetisinde azalma gibi durumların oluşma riskini azalttığı bilinen zeytinyağını günde en az 5 yemek kaşığı tüketebiliriz
Bitter çikolatada bulunan kakao flavonoidleri öğrenmek ve hatırlamak, uyarıları almak, iletişim kurmak, duyguları düzenlemek ve karar vermek gibi bilişsel fonksiyonları iyileştiriyor, öğrenme ile hafıza üzerinde olumlu etki ediyorlar. Flavonoidler yaşlanmayla oluşan zihinsel gerilemeyi de yavaşlatıyorlar. Haftada 40 gram bitter çikolata tüketebilirsiniz.

Mercimek, nohut, soya fasulyesi ve kuru fasulye gibi kuru baklagiller; folat, potasyum ile demir içeriyorlar. Kuru baklagiller içerdikleri yüksek B vitamini sayesinde beyin ve sinir sistemi için çok değerliler. Sinirler arası sinyal geçişini sağlayan nörotransmitter yapımına yardım ederek hafızayı güçlendiriyorlar.

21 Ağu 2021 - 10:29 - Yaşam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgün Kocaeli Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgün Kocaeli hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgün Kocaeli editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgün Kocaeli değil haberi geçen ajanstır.



Kocaeli Markaları

Özgün Kocaeli, Kocaeli ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (262) 324 32 40
Reklam bilgi


Anket Kocaelispor TFF 1.Lig'i kaçıncı sırada bitirir?