Instagram, uzun süredir devam eden test sürecinin ardından yeni arayüzünü duyurdu. Uygulamanın CEO'su Adam Mosseri, yeni tasarımın, kullanıcıların en çok tercih ettiği özellikler etrafında şekillendirildiğini açıkladı. Yeni tasarımda, popüler Reels ve DM (Direct Message) sekmeleri ayrı olarak yer alacak ve ekranın alt kısmında kullanıcılar için daha erişilebilir hale gelecek.
Yeni menü çubuğunda, uygulamanın en çok kullanılan iki özelliği olan Reels ve DM'ler için ayrı sekmeler bulunuyor. Ekranın sol üst köşesinde ise "Oluştur" düğmesi yer alırken, alttaki gezinme menüsünde en solda ana sayfa sekmesi, ardından Reels sekmesi, üçüncü sırada ise DM sekmesi yer alıyor. Arama sekmesi ise dördüncü sıraya taşındı ve profil simgesi en sağda kalıyor.
Instagram ayrıca, sekmeler arasında kaydırılabilir bir tasarım getirdi. Önceden, DM'lere sağdan, yeni içerik oluşturmak içinse soldan kaydırma yapılabiliyordu, ancak yeni arayüzde bu kaydırma deneyimi tüm sekmeler arasında mümkün hale getirildi.
Adam Mosseri, Instagram'ın bu yeniliklerin, uygulamanın en çok kullanılan bölümleri olan Reels ve DM etrafında şekillendirildiğini belirtti. Kullanıcıların yeni tasarımı deneyimlemesi için, Instagram erken deneme seçeneği sunacak.