Su içsem yarıyor, kilo veremiyorum

Bu cümle size tanıdık geldi mi? Birçok kişi kilo verememekten veya metabolizması yavaş olmaktan şikayetçi. Peki gerçekten durum bu şeklide mi? Yoksa kilo vermemiz engelleyen durumlar mı söz konusu?

Haydi sizinle kilo vermeyi zorlaştıran parametreleri gözden geçirelim.

1-Yediklerimizin farkında olmamak: Birçok kişi hızlı yaşam ve günlük koşturma sürecinde yemek yerken ne yediğinin farkında değil. Bir çok kişi çok hızlı yemek yemekte. Hızlı yemek yediğimiz zaman ne yedik, tadı lezzeti nasıldı fark etmiyoruz. Hatta sofradan kalkınca yediklerimizden tatmin olmuyoruz. Bu nedenle yemekten sonra tatlı yemek istiyoruz. Tatlı bitince de tuzlu ile devam ediyoruz.

Bu döngüden kurtulmak için öncelikle yemeğe sakin bir modda oturun. Stresli iken yemek yemeyi erteleyin. Yemek yerken telefon ile uğraşmayın.

Sadece yemeğe konsantre olun. Yemeğin tadını damağınızda, kokusunu burnunda, çıtırtısını kulağınızda hissedin. Ayrınca gün boyunca yediklerinizi not alın. Yediklerimizi not almak farkındalığımızı arttıracaktır.

2-Vitamin- mineral yetersizlikleri: Vücudumuzdaki vitamin ve mineral yetersizlikleri kilo veremeye en büyük engel. Özellikle demir, B12, D vitamini, Magnezyum eksikliğinde hem halsizlik, yorgunluk oluşurken hem de troid ve diğer hormonların yetersiz çalışmasına neden olmaktadır. Eğer kişide vitamin ve mineral eksikliği var ise mutlaka düzenli takviye kullanmalı ve 3-6 ay aralıkla ile seviyelerine baktırmalıdır.

3-Hormonal dengesizlikler: Hormonlar vücudumuzda birçok noktada çok önemli hayati görevleri vardır. Troid, insülin, prokolatin ve diğer hormonlar kilo kontrolü ve iştah dengesi, ruh hali konusunda çok önemlidir. Troid hormonundaki eksiklik yorgunluk, halsizlik, depresyon ve kilo almaya sebep olurken, insülin hormonundaki dengesizlik tatlı krizleri ve aşırı yemek yemeyi tetikleyerek kilo almaya neden olmakta.

4-Yetersiz su içmek: Günde 1.5- 2litre su ihtiyacımız vardır. Su eksik içtiğimiz zaman vücudumuzda halsizlik, yorgunluk, cilt kuruması, kabızlık, idrar yolu enfeksiyonlarını tetikler. Bunun yanın da su yetersiz içildiğinde beyin susuzluk ile açlığı karıştırıyor ve daha çok yemek yemeye sebep oluyor. Y ine yemek öncesinde 1-2 bardak su içilmesi mide kapasitesi dolmasına ve daha az yemek ile doymayı sağlayacaktır.

5-Uyku kalitesi: En kaliteli uyku 23.00- 3.00 saatleri arasında ve tam karanlık ortam da gerçekleşmektedir. Eğer çok geç saatte uyuyorsak sabah uyanınca yorgun, halsiz olmamıza sebep olur. Gün boyuca yorgun, halsiz olmak bize kilo aldırır. Ayrıca geç saatte kadar uyumadığımız zamanlarda daha çok yemek ve kalorisi yüksek yiyecekler tüketiriz.

6-Hareketsizlik: Kilo vermek istiyor isek haftada en az 4 gün 30 dakika düzenli yürüyüş veya fiziksel aktivite yapmamız gerekmekte. Birçok kişi gün içinde sürekli hareketliyim, hiç oturmuyorum diye söyler. Fakat bunlar günlük rutin aktiviteniz olduğu için kilo vermeye yeterli olmayacaktır. Kilo vermek için yaptığınız aktivite en az 30 dakika, tempolu ve hiç ara vermeden yapılmalıdır.

7-Lif az tüketmek: Lif (posa) yiyeceklerde sindirilemeyen ve atılan kısmına lif denilmektedir. Kuru baklagil, meyve, sebze ve tam buğday lif açısından zengin yiyeceklerdir. Lif mide ve bağırsaklarda sindiririm süresini uzatır ve bu sayede daha uzun süre tokluk oluşturur. Ayrıca lifli beslenmek bağırsaklardan toksit maddelerin atılmasını destekler ve kabızlığı önler. Uzun süre tok kalmak ve kilo vermek için lif açısından zengin yiyecekler ile öğünler planlanmalıdır.

8-Besin intolaransı: Bazı kişiler hayatları boyunca birçok diyet yapmasına ve birçok zayıflama yöntemi denemsine rağmen kilo verememekte ya da verdikleri 1-2 kiloyu çok hızlı geri almakta. Bu kişilerde kilo verememenin sebebi bazı besinleri vücudun tolere edememesinden kaynaklı olabilir. Bu durumda besin intolarans testi yapılmalıdır. Bu test sonucunda vücudun tolere edemediği yiyecekler 1-2 ay tüketilmemekte.

Bu parametreleri gözden geçirirsek ve uygular isek , hızlı bir şekilde kilo verebiliriz

Mutlu, sağlıklı, fit günlere

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Nurcan BIÇAKCI KAHVECİ - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgün Kocaeli Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgün Kocaeli hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Özgün Kocaeli editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgün Kocaeli değil haberi geçen ajanstır.




Kocaeli haber