İştaha Dair Her Şey

Öncelikle herkese merhaba diyor, sağlıklı günler diliyorum. Bundan böyle belirli ancak düzenli aralıklar ile sizlere diyet, sağlıklı yaşam ve benzeri konularda önemli bilgileri mesleki deneyimlerim ile harmanlayarak aktarmaya çalışacağım. İlk köşe yazımda sizlere oldukça önemli bir konuyu ‘İştah’ı her yönüyle anlatmaya çalışacağım. İştah nedir? Nasıl kesilir?, Hangi besinler iştahımızı kontrol altına almamıza yardımcı olur gibi konularda bilgiler verceğim.
İştah; bir besine karşı duyulan yeme isteğidir ve vücudun metabolik ihtiyaçlarının karşılaması için gerekli enerjinin alımını düzenler. İştahımızı kontrol altına alamadığımızda gereğinden fazla enerji alımı kaçınılmaz olur.

İştah Nasıl Kesilir ? İştahın artması yetersiz ve dengesiz beslenmeden kaynaklanan bir sorundur. Öğün araları çok uzun süre tutulduğunda kan şekeri dengesi bozulur. Uzun süre açlıktan sonra sofraya hemen oturmak alınması gerekenden daha fazla enerji alımına yol açar. Gereğinden fazla enerji alımı kan şekerinin daha hızlı düşmesine ve daha çabuk acıkmanıza neden olur. İştahınızı kontrol altına alabilmek için sık öğünlerden oluşan, yeterli ve dengeli bir beslenme düzeniniz olması gerekir.

Birçok kişinin, bu konuda merak ettiği en önemli konu ise hangi besinlerin iştahımızın kontrol altına alınmasına yardımcı olduğudur. İştah kontrolünde yardımcı olacak 10 önemli besin konusunda sizlere öneride bulunmak ve faydalarını anlatmak istiyorum. Birden ona şu şekilde sıralayabiliriz.

YUMURTA: En önemli protein kaynaklarından biri olan yumurta tokluk süresini arttırmaktadır. Kahvaltınıza haşlanmış yumurta ekleyerek tokluk sürenizi uzatabilirsiniz.

YEŞİL ÇAY: Ara öğünlerde içilen yeşil çay iştahın artmasına neden olan hormonları baskılar. Aynı zamanda içerisindeki antioksidan bileşenler sayesinde pek çok faydayı beraberinde getirir.

BADEM: Zengin vitamin, mineral ve lif içeriğiyle ara öğünlerinizde tükettiğiniz çiğ badem tokluk sürenizi uzatır. Yüksek kalori içeriği nedeniyle porsiyon kontrolüne dikkat edilmelidir.

YULAF: Beta glukan, protein ve posa açısından zengin olan yulafın sindirimi uzun sürer. Bu sayede tokluk sağlayarak iştahınızın azalmasına yardımcı olur.

TARÇIN: Kan şekerinizi düzenleyerek iştahınız baskılar. Elmanın üzerine biraz tarçın serperek hem iştahınzın önüne geçebilir hem de tatlı ihtiyacanızı giderebilirsiniz.

ÇORBA: Yemeğe çorba ile başlamak mide hacminizi kaplayarak daha kısa sürede doymanıza yardımcı olur.

SALATA: Yüksek lif içerikleri ile sebzeler midenizde yer kaplayarak daha hızlı doymanıızı sağlar. Salatanızın içerisine eklediğiniz dereotu tok kalma sürenizi uzatır.

ZEYTİNYAĞI: Daha uzun tok hissetmek için salatarınıza 1-2 tatlı kaşığı zeytinyağı ekleyebilirsiniz.

SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ: Protein içeriği yönünden zengin olan süt ve süt ürünleri tokluk sürenizi arttıracaktır.

SU: Acıkma ve susama hissinin belirtileri benzerdir. Açlık hissettiğinizde bir bardak su içip 10 dakika beklemeniz fazla kalori almanızı engeller.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Eminenur Kuldaş - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Özgün Kocaeli Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Özgün Kocaeli hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA), Anka Haber Ajansı (ANKA) tarafından servis edilen tüm haberler Özgün Kocaeli editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Özgün Kocaeli değil haberi geçen ajanstır.

01

Hatice Özdemir - Değerli diyetisyenim, öncelikle böyle bir platformda sizleri görmek bizi çok mutlu etti. Kıymetli bilgilerinizi bize sunduğunuz için çok teşekkürler ?. Sayenizde sağlıklı besleniyorum?

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 01 Nisan 14:16


Kocaeli Markaları

Özgün Kocaeli, Kocaeli ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (262) 324 32 40
Reklam bilgi

Anket Kocaelispor TFF 1.Lig'i kaçıncı sırada bitirir?