Kocaeli’de aile sağlığı merkezlerine (ASM) kayıtlı vatandaşlar, son dönemde Sağlık Bakanlığı’nın sisteminde yapılan değişiklikler nedeniyle mağduriyet yaşıyor. Başiskele ilçesi Doğantepe Mahallesi’nde ikamet eden bir vatandaşın sosyal medya ve şikâyet platformlarında dile getirdiği sorun, yüzlerce kişinin benzer şekilde etkilendiğini ortaya koyuyor.
KOCAELİ’DEKİ VATANDAŞLARIN KAYITLI OLDUĞU SAĞLIK OCAĞI NEDEN DEĞİŞİYOR?
Şikâyetvar.com üzerinden yaşadığı sorunu paylaşan bir vatandaş, uzun süredir memnuniyetle hizmet aldığı Kullar Sağlık Ocağı’ndaki aile hekiminin sistem tarafından değiştirildiğini ve kendisinin ilçenin diğer ucunda bulunan, 11 kilometre mesafedeki farklı bir sağlık ocağına kaydedildiğini belirtti. Mahalleye çok daha yakın olan Kullar ve Yuvacık’taki ASM’ler varken, neden bu kadar uzak bir merkeze yönlendirildiğini anlayamadığını ifade eden vatandaş, üç ay boyunca tekrar kayıt yaptıramayacağını öğrendiğini de aktardı.
“BENİ İLÇENİN DİĞER UCUNDAKİ SAĞLIK OCAĞINA KAYDETTİ”
Yaşadığı sorunu dile getiren vatandaş platformda yaptığı paylaşımda şu ifadeleri kullandı: “Sağlık Bakanlığı'nın uygulaması nedeniyle mağdur oldum. Kocaeli Başiskele ilçesi Doğantepe Mahallesi'nde ikamet ediyorum. Kullar Sağlık Ocağı'ndaki aile hekimimden memnundum. Ancak sistem, anlaşılmaz bir şekilde doktorumu değiştirdi ve beni ilçenin diğer ucundaki sağlık ocağına, 11 kilometre uzağa kaydetti. Yanı başımda Kullar ve Yuvacık'ta birçok sağlık ocağı varken, neden bu kadar uzağa kaydedildiğimi anlayamıyorum ve kaydımı geri alamıyorum.
“BİR DAHAKİ SEFERE İL DIŞINA KAYDEDİLMEKTEN ENDİŞE EDİYORUM”
Üç ay beklemem gerektiği söylendi. Çağrı merkezini aradım, derdimi anlatmakta zorlandım. Neden kaydımın değiştirildiğini sorduğumda, doktor yoğunluğundan dolayı olduğu söylendi. Aynı sağlık ocağında yoğun olmayan doktorlar da olduğunu belirttim fakat çözüm sunulmadı. Bir dahaki sefere il dışına kaydedilmekten endişe ediyorum.”
BAKANLIKTAN HENÜZ BİR AÇIKLAMA GELMEDİ
Vatandaşların artan şikâyetleri üzerine gözler Sağlık Bakanlığı’na çevrilmiş durumda. Şikâyetlerin sistemsel bir hata mı, yoksa kapasite planlaması kaynaklı bir uygulama mı olduğu konusunda yetkililerden henüz net bir açıklama gelmiş değil. Konuya ilişkin bakanlık tarafından yapılacak bir açıklama, binlerce kişinin yaşadığı mağduriyetin nedenini aydınlatacak.